Flytt!

Igår fick vi vår lägenhet! Gick lös på IKEA det första vi gjorde, dock måste vi dit på lördag igen - de har kräftskiva hela veckan!






Idag har jag och vår chaufför flyttat in! Vår vakt är så söt, han följer med upp i hissen hjälper oss att bära och känner på möbler och saker och säger ahhh och nickar hela tiden. Jag har nog blivit rätt ICAfierad de sista åren så såklart har jag rekat lite mataffärer här i krokarna, måste säga att de har en riktigt störd prissättning. En stor laxsmörgås kan kosta 20 kr, medan en burk cola 40 - på samma ställe. Smör kostar kring 40 och vin får du inte under 150kr. Nudlar och ris är såklart billigt men annars skulle jag säga att mat i affären är dyrare än hemma.

Ikväll ska vi på middag med några från Nefab och lika så i morgon - men innan de ska vi ju då klämma in en kräftskiva på IKEA!

Vi har gjort en guidad tur video som jag tyvärr inte lyckats få upp här, men vi mailar den om vi lyckas med det - internet är allt annat än pålitligt så tunga filer kan ibland göra att det hänger sig.


Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: ,,,Anki

Gud vilken tur att det finns Internet o. ,bloggarha en härlig helt kram

2011-09-02 @ 15:59:17
Postat av: Lena

Håller med Anki - vilken tur att det finns cyberspace! Prata om snygg kille på Ikea - ni måste verkligen sticka när ni går där! Finns det nu plats i lägenheten för oss också?



Själva har vi varit på golfhelg och nu vilar vi upp oss.... Amie är på nollning och Ebba sitter barnvakt. Undrar vem som har roligast... Skype snart?

2011-09-03 @ 20:46:33
Postat av: Lena

När vill ni att vi kommer? Har börjat kolla på ankomst och avresedatum, hur många dagar tror du blir lagom. Tydligen kan vi flyga via Zurich med Swiss och några med SAS direkt hem, rätt många flygtimmar som avgör...! Ge mig gärna besked så bokar jag snarast!

Stor kram!

2011-09-04 @ 21:40:42
Postat av: Lena



Fick följande meddelande från Mikael om jobb. Säg till om jag ska jaga tag i Staffan, honom har jag inte pratat med på hundra år,



"""Jobb. Hmm finns en PR/kommunikationsbyrå med svensk ledning - Eastwei Relations. Värt ett försök. Deras styrelseordf heter Johan Björkstén och är kompis. Du kan också kolla med Staffan Söderqvist som är Kinachef för Elux och har ledningen i SH. ""



Lycka till! Vad är det för väder i SH i april, början tror jag.

2011-09-05 @ 19:29:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0