God förmiddag världen!

I dag kom våren helt oväntat. Cyklade 100 meter innan mösan och vantarna åkte av, 100 meter senare åkte halsduken av och tillslut var jag tvungen att öppna jackan. Helmärkligt men klagar inte, min dröm är ju att vintern försvinner helt inom en snarframtid. Känns som att jag och Tobias har delat upp den här julen helt perfekt, han ska hem till kylan, äta stekt korv och spenat, åka skidor och kolla på hockey. Jag ska till värmen, äta frukt, springa och bara hänga! Jackpot!


Man skulle kunna tro att poliser är en vanlig syn här i Kina med tanke på att varje steg man tar är bevakat, men så är det inte alls. Man ser dem då och då men då sitter de mest i någon korsning och sover eller äter. Idag på vägen till jobbet såg jag dock en som var ute och patrullerade, började skratta högt för mig själv. Vad 17 skulle han göra om det hände något? Hur fort kan kan trampa på den här? (Hann inte ta bild så fick ta en från nätet men cykeln såg precis lika dan ut och plisen var väl närmare 60)


Ikväll är det sista kvällen innan Tobias åker hem och innan min bror kommer. Väldigt kluven känslomässigt, kommer ju sakna Tobias men längtar så jag spricker till min bror kommer!



Kommentarer
Postat av: Rebecca

kikar in :)

2011-12-20 @ 05:17:46
URL: http://rebeckhaam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0