Paus

Bloggen har legat i träda ett par dagar igen och jag ber såklart om ursäkt för detta. Det var helt enkelt så kul att ha min bror på besök att jag inte hann blogga!

Sammanfattningsvis kan bag säga att vi hann med allt som vi ville hinna med, skrädderisakerna blev jätte bra och jag köpte ett par media brillor som jag nu glider omkring i och känner mig sjukt på i.

Igår åkte vi till Thailand för att fira morfar som fyller 80. Hela familjen, morfar med nya flamman och moster med familj är här och jag blir ompysslad som aldrig förr. Trivs perfekt! Vi är typ i Hua Hin, jag gillar det här stället, vi bor lagom mycket utanför staden i en liten fiskyby och det känns ändå ganska genuint jämfört med över exploaterade Hua Hin. Men ikväll åkte vi in till stan för att äta, herregud vilket trött folk vi svenskar är. Bara för att man är på semester måste man då:
1. Ha Foppa tofflor
2. Ha Tröja/linne med det inhemska ölets logga
3. Prata med Thailändarna som att de är små barn dom tycker alla skämt är kul
4. Vara en av dem som kommer hit för att ligga. Skäms man inte? Förstår de inte att de egentligen tycker du är högst osmaklig?

Men men. Enligt kineserna är ju städer med två miljoner människor "Farmers ville" så det är väl inte så konstigt om lilla Sverige inte hänger med. Men mest tycker jag att de från Värmland bör shapa upp sig lite. De känns så bonings att de spelar i en egen division.


Kommentarer
Postat av: Lena

Hallo hela familjen är inte där, för vi är ju inte där! Tur att du pysslar om morfar och att du själv också blir ompysslad.



Förstår helt din frustation över svenska i Thailand - patetiska!

Kram från oss här hemma i mörkret!

2011-12-29 @ 19:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0