Lägesrapport

Igår var jag i Peking, aldrig rest så mycket i hela mitt liv på en och samma dag. Klockan 06.45 gick jag till Tbanan, klockan 12.00 landade jag i Peking. Klockan 13.00 gick bilen från kontoret sen betade vi ha "Hosehold registration", Polisen och Visa på två timmar och klockan 16.00 satt jag på tåget tillbaks till Shanghai. Klockan 21.00 kom jag tillbaka till Shangahi och klockan 21.45 klev jag in genom dörren hemma. Done. Btw var Peking exakt lika grått som jag trodde, känner inte att jag behöver åka tillbaks dit. Ska vara för muren i så fall, men säger som Carl Pilkington man ser ju autoban från månen också och den kan man ju dessutom använda.


En ganska sjuk grej på flygplatserna är att de säljer färsk krabba överallt. De lever fast är ihopbundna. Man undrar vem som köper en krabba och tar med sig på flighten, när börjar den lukta? Eller plockar de upp den och knaprar på när en annan tar upp sin toblerone?





Igår var Tobias och såg Jao Ming, Asiens främsta idrottsman om jag förstod det rätt. Kolla hur stor han är! Intervjuaren går honom till midjan!


Idag var tanken att vi skulle på julbord med Ärtans vänner, men blev en jobbmiddag istället. Var dock rätt trevligt, var AirFrance som annordnade det så osten och gott vin flödade! Saknar ost så det gör ont här. För ett par dagar sedan så saknade jag korv så innerligt också, men hittade en korvdisk i en ny mataffär här och den var pang god så nu är det problemet löst!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0