Nu har jag en trumpet!

Igar kopte jag en trumpet, inte for att spela pa utan for att jag tycker de ar sa fina! Kopte en mitt emellan modell som nu stoltserar i sovrumsfonstret!

Igar hade vi storstadning hemma, luften har blivit jatte dalig har pa sista tiden sa trasan som jag torkade golvet med blev helt svart...! Mysigt, hoppas att det gar over snart! Har hort att de ska ha nagot med kolverken att gora, nar alla satter pa varme inneomhus sa drar de i gar kolverken som da spyr kol over stan i ett par dagar...!

Nu nar det har blivitkallt har folk bojat bara ett kul plagg, merparten av de som kor moppe har nu mera pa sig nagon form av mobbebyxa. Byxan gar lite over knana och ar vadderat och sa knapper man den med karborreband. Helsmart, skyddar ju jatte bra mot den kalla vinden!
 

Till de kinesiska hogtiderna sa ar det god kotym att ge sina anstallda, stadare, nannys osv. hongbao. Hongbao ar ett rott kuvert oftast innehallandes pangar. Vi fick ett presentkort pa en kinesisk onlinebutik, halva kontoret blev glada halva tyckte det var lite beigt eftersom vi inte forstar ett uns av sidan. Det ar val da man tar till det ar tanken som raknas



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0