Bankarende

Skulle skaffa bankkort idag. Man kan ju tycka att det om nagot borde vara en process som ar lite kruxig, men nej. Det ar svarare att boka en tagbiljett an att oppna ett bankkonto.

1. Forutsatt att banken inte pratar engelska sa be nagon skriva en lapp vad det ar du vill gora.



2. Ge dem ditt pass och fyll i dina kontaktuppgifter i ett formular. Stamplar ar A & O i det har landet, har pappret inte en stampel sa ar det garanterat inte giltigt. (Du maste till och med fa en stampel pa taxi och restaurang kvittot for att det ska vara giltigt ersattnignsunderlag pa jobbet) Den har tjejen hade ju en del att valja pa. Man undrar om de nagonsin kollar vad det star pa stampeln. Sa himla sugen pa att byta ut en stampel till typ en med Musse Pigg pa och lamna in de kvittona. Overtygad om att ingen reagerar.



3. Betala 10 kr sa har du ditt kort. Hela processen ar over pa 10 min. Jag ar gymt imponerad over processen och jag maste saga att jag tycker att kortet ar pricken over it. De har ju verkligen forstatt syftet med ett bankkort!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0