Spännis

Vi har ett gym i vårt compound, väldigt lyxigt, så efter frukosten idag gick jagoch tränade. Det är jag och två andra tjejer i gymmet när en kille kommer in, skulle säga närmare 40 år men kan lika gärna vara 33, ok tränad men lite halvtjock. Han börjar möblera om för att få plats med sin yoga matta, lägger sig ner och gör några lustiga rörelser. Jag hinner tänka att jag tycker att det är coolt med folk som helt sonika kommer in i ett stökigt gym för att utöva yoga, men 2 minuter senare rullar han ihop sin matta och går mot hantlarna och styrketräningsmaskinerna. Han lyfter några tunga hantlar typ 5 gånger och stönar högt, byter maskin och gör några lyft för att sen stöna högt. Parallelt med alla stöningar och lyft så tittar han nöjt på sig sjäv i spegeln, det han inte ser är att jag ser att det inte bara är sig själv han kommer på, han kollar även in oss för att se om han får någon reaktion. När han inser att han inte får det stönar han lite till och då låter han så mycket att alla vänder sig om för att se om något har hänt. Då släpper han hantlarna för att spänna musklerna framför spegel. Efter 5 min går han ut från gymmet och vi som är kvar bara skakar på huvudet, vilken tönt. Vem orkar hålla på så där, har man inget bättre för sig?

Nu ska jag iväg på lunch med min gamla kinesklass. Woopa!! Sen ska jag till tygmarknaden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0