The travel bug has got to me!

Älskar att resa! Spelar faktiskt inte så stor roll vart det är, det är kul varje gång. Så det går ju inte att sticka under stolen med att jag tycker det är lite kul att tänka på att om en vecka kommer jag ha varit i Singapore, Hong Kong och Peking..! Om ett par timmar åker vi till Singapore, Tobias har jagat runt efter ett speciellt rött kuvert i dag. Bröllopspresent i Singapore är pengar i ett rött kuver och då vill man ju inte komma med fel rött kuvert! Tillslut hittade han de och kan väl bara säga jaha, vad var det för speciellt med det här då? Fint men liksom varför just ett rött kuvert?


Var och hämtade våra grejer på tygmarknaden idag, allt var perfekt - förutom kavajen som de såklart hade gjort för liten. Jag brukar inte ge mig, men jag orkade inte hålla på att tjaffsa med dem, får väl inte röra mig så mycket helt enkelt för den sitter ju perfekt så länge jag inte rör på armarna!


Ett tecken på att jag och Tobias passar så himla bra ihop är bådas bristfälliga smak för konst. Det behöver liksom inte vara så himla tjusigt, bara det är kul! Blev därför himla glad när jag cyklade hem ikväll och såg detta galleri, tror bestämt att vi måst ha några sådana här lustiga statyer!


Blir ett inlägg med mycket bilder här, men det gör väl ingen skada.

Man jobbar hela tiden här, som i går när jag kom hem vid 12 på natten. Det är bäcksvart ute, men ändå så håller de på att gräva på byggplatsen bredvid oss. Jag somnade vid 01 och då höll de fortfarande på..!


Många kanske tror att Shanghai bara är glammigt och höga hus eller pitoreska kvarter med lustiga fik. Det är så till rätt stor del, men väldigt mycket är bara en enda soppa. Fanns det plats för ett högt hus så byggde man, fanns det inte så lät man det bara vara. Men något som jag tänkt på rätt mycket på senaste tiden är alla elledningar. Alla hänger i luften här, det gör de ju inte hemma. Ser ju faktiskt riktigt fult ut...! Undra hur lång tid det skulle ta att gräva ner dem...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0