En kokt med bröd, tack!

Innan vi flyttade hit så var det många som sa njut av den blå himlen, för den kommer ni inte se i Shangahi pga all smogg. Vi har kanske haft tur men merparten av dagarna har faktiskt varit bra, och idag var nog den finaste av de alla. Kallt som satan med så härligt, luften var till och med krispig!



Har funderat länge på om jag ska våga mig på vår nudeltant som står i ett hål i väggen precis vid oss. På högersida finns en kyl där man väljer nudlar, grönsaker & kött. Man lägger allt i en korg och sen ger man den till tanten som slänger ner det i en kastrull och lagar till det, sen får man soppan i en påse att ta med hem! Ser och luktar gott men har ändå dragit mig lite för det av någon anledning. Tänk om jag står där i hennes hytt med alla kineser så fattar jag inte hur man ska göra så blir man utskrattat när alla försöker förklara på kinesiska, tillslut går man därifrån tomhänt och röd i ansiktet. Inte så troligt, men inte varit så sugen på det. Men i helgen provade vi, och jag är redan stammis! 9 kronor för en god middag, som hittat! Soppan smakar desto bättre nu när det är kallt!



När Tobias började i Wushi skrev jag om Indierna som gick och köpte en riskokare i protest mot den äckliga maten som serverades på hotellet. 4 veckor har nu gått och Tobias har blivit riktig bundis med Indierna, Sushi och Prem, så idag är han bjuden på middag på deras rum. Man undrar ju hur det luktar i korridoren när två indiier går lös och lagar en bjudmiddag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0