Siffror, min varsta fiende

Det varst jag vet ar siffror, spelar ingen roll i vilket sammanhang de kommer. Hatar dem innerligt oavsett. Darfor blir jag sa imponerad nar nagon pratar om siffror pa ett inspirerande och lattforstligt satt. Tyvarr ar har jag inte stott pa manga som lyckats med denna konst, en fd. kollega pa Maxi var briljant pa detta och i morse stotte jag pa den andra. Han pratade och Kinas nya skatteregler som trader i kraft den 1 januari. Svintrist amne men jag satt som en ljus i 2 timmar och lyssnade. Ville nastan ge honom en kram efterat, sa bra var han.

Forutom att lyssna pa skatteregler sa har jag gjort nagot jag aldrig trodde jag skulle gora. Ska flyga till Peking i morgonbitti och skulle darfor boka biljett idag, da jag bokade biljetten mindre 24h innan avgang kunde jag inte betala med mitt svenska kort. Jag var darfor tvungen att aka till en resebyra(!). Tror jag aldrig varit pa en resebyra nagong gang tidigare, ar ett stort fan av internet sa forstar inte riktigt vad jag ska dit att gora. Men nu kan jag pricka av det fran min "Besokta platser-lista". Ikvall ska Tobias, som har akt tag en del har, hjalpa mig att boka nattaget hem fram Peking. Ska tydligen vara ett ratt ok tag sa blir nog mysigt, aldrig akt i en sovvagn tidigare sa kanske ar dags att gora det vid 27 ars alder..!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0