Tjockstoffe!

Igår firade vi Tobias namnsdag med köttfärssås & spagetti för att sen gå och ta en fotmassage! Vi båda fick grymma massörer så när vi gick därifrån 1 timme senare var vi helt mörbultade i fötterna. Kvällens framsteg var att Tobias lyckades fråga sin massör vad han hette - på kinesiska. En eloge till oss för det! Det är tydligen vanligt att man går och tvättar håret här, man får massa massage på huvudet, axlarna, armarna, ansiktet osv och så tvättar och fönar de håret. Allt för ynka 20-30 RMB! Hur underbart låter inte det! Så dagens mission är att hitta ett sådant ställe vid oss!

Idag står annars Sierra Leones julmarknadspyssel på agendan, så blir en sväng till pysselmarknaden. Ska bli riktigt skoj faktiskt! Idag ska även vår tavla som vi försökte hämta ut i söndags att komma, hoppas att den kommer och att den är jätte bra!

Mamma sa för rätt länge sen att alla spelar alfapet på iphones hemma och att jag borde ladda hem appen. Efter några påstötningar så gjorde jag det, letar upp Ankinordin och började spela. Till spelet så finns det en chatt så frågade där mamma hur man spelar, fick svar och så började vi spel. Efter att mamma lagt två gånger så la hon av och spelade inte på flera dagar. Då skrev jag i chatten att nu när jag skaffat alfapet kan du väl spela med mig? Inget svar. Så Skypade vi för någon dag sen och jag frågade varför hon slutat spela? Vi har aldrig spelat fick jag till svar. Nehe, nej Ankinordin var visst upptaget så hon hade ett annat namn. Var tvungen att be AnkiNordin om ursäkt, trodde det ju var mamma..! Alfapet är faktikst rätt kul så jag startade ett nytt spel. Man kan välja att spela mot en "randomplayer" så väljer appen en spelare åt dig. Vi började spela och höll på rätt länge, då skriver han på chatten Var är du ifrån? Känns som en befogad fråga, kul att veta vem man spelar mot, så jag svarade och ställde samma fråga tillbaka. Då visade det sig att han var från Kiruna så då var jag ju tvungen att fråga om han kände Lena, det gjorde han inte och då kände jag att det inte fanns så mycket mer att chatta om. Efter ett tag skriver han Vore kul att hälsa på dig, du verkar trevlig. Man kan ragga på många sätt, men inte genom en alfapet app. Så nu spelar jag bara med mamma och hon är inte en vidare aktiv spelare, så om du som läser detta har appen kan du väl spela lite med mig, jag heter petracnordin!

Tjockstoffe, du ska tydligen vara grym men jag hittar dig inte. Kan du adda mig så ska jag visa vem som är bäst i familjen!



Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Petris, jag heter Springboek och Magda heter Maggie_123 men hon verkar ha givit upp.

2011-11-13 @ 11:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0