Uppmuntrande förbud

Igår fik vi vår tavla, den blev bra men inte lika bra som originalet men ändå jätte bra! Så man får ju se det som att det är ju tur att det inte är så många som har sett originalet!


Igår hade jag en cykledag, cyklade ner till på stan för att hitta pysselmarknaden, cyklade vilse, hittade, cyklade vilse, kom hem! Pysslet resulterade i lite armband, ganska så fina om jag får säga det själv! Mamma som är snäppet pyssligare pratar om några pärlor som ska funka typ som häftstift så man häftar ihop banden istället för att sy. Ska försöka hitta de idag för sy tog bara jätte lång tid.


Jag har sagt det hur många gånger som helst, men cykla är verkligen det bästa här, stan är så stor så ska du gå hinner/orkar du bara titta på lite. Åker du Taxi så åker du mest på de stora gatorna och åker du tunnelbana så ser du ju ingenting. I helgen ska jag ta Tobias på pakethållaren (eller tvärt om då kineserna skrattar så de dör och pekar när jag skjutsar Tobias) så ska vi trampa runt i stan. Stan är dessutom platt platt platt så är ju inte jobigt heller!


När jag kom hem och skulle köra ner cykeln i garaget blev jag upplyst om att man inte får spela trumpet (!) där och då började jag tänka på alla "Det här får du inte göra" som finns. Ta det här med trumpeten nu tex. Det lär ju knappast vara någon som har stått där nere och spelat trumpet så mycket att de var tvugna att sätta upp en skylt. Utan skylten måste ju ha satts upp i förebyggande syfte, men för mig får den bara motsatt effekt. Det finns ju nästa inget jag är mer sugen på nu än att köpa en trumpet och gå ner och blåsa för att se hur mycket det låter och vad som händer. Ett annat sådant "förbud" är det här med att slicka på lyktstolparna när det är kallt ute. Jag kan ha fel, men inget barn skulle väl självmant komma på idén att slicka på en lyktstolpe? Just på vintern också, är det mer ok på sommaren? Det är ju för att någon vuxen säger att Bara så du vet så fastnar tungan om du slickar på lyktstolpen när det är kallt. Klart som 17 barnet slickar, det låter ju så sjukt att man bara måste prova! Typ som trumpeten.


I övrigt är det sista rycket med skolan idag, ska unna mig en studiedag på Lavazza så går det fort och smidigt! Btw klarade jag mina tentor utan böcker. Ganska så nöjd över det faktiskt, frågan är dock vad man gjorde innan Google?



Kommentarer
Postat av: Isabelle

Grattis, vad duktig du är!



Ang trumpeten så tror jag att det betyder att man inte får tuta. :)

2011-11-04 @ 09:24:30
URL: http://lostinshanghai.se
Postat av: Petra

Haha, ja den tolkningen kan man ju också göra.. Kulturkrock ;)

2011-11-04 @ 14:09:31
Postat av: Lisa

Grattis till att ha klarat tentorna utan böcker.

Det är en prestation värd att firas.

2011-11-04 @ 14:18:53
Postat av: Sanna

Verkar som att asiater inte tycker om det där med jämställdhet. Du får inte skjutsa Tobias på pakethållaren och jag fick inte skjutsa Wille bak på moppen i Thailand. Men måste ju unna dom att få ha lite kul på vår bekostnad kan jag tycka ;)

2011-11-06 @ 06:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0