Just an other magic monday!

Det är lov denna vecka i Shanghai så ikväll stod middag på Sichuan Citizen på schemat. På väg till restaurangen är jag tvungen att gå under motorvägen. Låter väl halvtrevligt, men cool som staden är så är den såklart upplyst. I blått. Har ingen lustig inställning på kameran, utan det är verkligen såhär det ser ut under motorvägen som går genom hela stan. Stockholm må vara en underbar stad, men så här cool kommer den aldrig att bli!



Isabelle hade sagt att det är stark mat. Får väl äta ris om det är helt brutalt tänkte jag. Om ni tittar på bilden nedan så är det röda chilli, sen ligger det små bruna bitar i - det är kycklingen. Men, det var faktiskt inte så stark utan riktigt gott!



Sen kom den, rätten som jag aldrig trodde jag skulle behöva se. Groda. "Den är jätte god!" Tack men nej tack. Ser ni storleken på den?! Det är ju första klassens padda! Får gåshud bara jag tänker på att äta den. Den må smaka kyckling, men jag kommer aldrig äta groda.



I morgon ska alla som var och åt åka till en lite sjö utanför Shanghai och kolla risfält och historia. Glömde berätta men trampade så himla fel på squashen idag att jag inte kan  stödja på höger fot, hoppas innerligt att högläge i natt kommer göra underverk! Jag vill också till sjön!!



Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Klart du ska äta groda, det är gott!!

2011-10-10 @ 16:32:28
Postat av: Petra

Otippat att just du skulle tycka det! ;)

2011-10-10 @ 17:28:37
URL: http://ww.idagishanghai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0