Kinesisk söndag - ni hao!

Söndag - tvättdag, mitt på strosargatan nr 1 så har någon hängt ut alla sina täcken. Bara sådär liksom. Vet inte, men om jag hade storstädning så vet i 17 om jag skulle känna att Erik Dahlbergsallén är stället för att vädra täcken... Men samtidigt, varför inte - så länge ingen tar dem så! Fast ändå, nej...


När vi gick där och strosade så ringde telefonen. Kanske är så att personen i huset inte har någon telefon och då är ju detta en bra lösning. Men nu var det ingen som kom ut från huset så Tobias svarade. Inte helt oväntat förstod han inte vad personen i andra änden ville, men det fick oss i alla fall att känna oss som att vi var en del av den kinesiska kommersen på gatan band täcken och dumplingsrullare.


Dagens mission var att köpa en garderob och en fåtölj, samt börja letande av leverantör till mina briljanta exportidéer. Blev varken fåtölj eller leverantör, men vi har beställt en jätte fin garderob som förhoppningsvis kommer om ett par veckor! Efter möbeljakten så stod storhandling på Carrefour på schemat. Har tidigare skrivit om denna aktivitet och kan inte bestämma mig för om jag bokstavligen hatar det eller om det är lite kul i all kaos. Har tidigare inte varit där på en helgdag så även fast det har varit kaos så har det varit under ordnade former, idag var det söndag eftermiddag. Kundrekord på Carrefour och maximalt stresstest för oss. Men det gick över förväntningarna och nu är skåpen fulla igen!



Kommentarer
Postat av: Sanna

Shorts??? På riktigt?? Inte okej! Jag lider här hemma då jag inte har några bra skor för att det är kallt, och mina ballerina tycker inte om att vara ute längre...Åhh riktigt avis just nu. Boka in mig sep/okt 2012, I'll be there!!!

2011-10-17 @ 09:00:17
Postat av: Petra

Deal!!!

2011-10-17 @ 12:18:57
URL: http://ww.idagishanghai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0