Lördagen en dag för sent!

Ber om ursäkt för tempominskningen på bloggen, skyller allt på skolan och skall absolut bättra mig på en gång!


Igår stod shopping till Tobias på schemat. Vet inte vad vi gör för fel, men vi hittar verkligen inte affärer med normala kläder. Speciellt inte för killar! Om inte H&M, Zara eller Masimo Dutti har det man vill ha så får man gå hem tomhänt. Vi hade rätt kul i alla fall och provade alla massagefåtöljer som vi hittade, den bäst fanns på Media Markt. Vet inte vem som klassade den som en massage apparat men förutom att erbjuda massageprogram så räknade den kalorier. Snacka om komplett maskin - njut och träna samtidigt! Det var som en sadel med stigbyglar och allt och sen började den kränga åt alla möjliga håll. Typ som en sådan där tjur som man ser i barer i vissa B-filmer, fast det här var ju då en massagemaskin.



Jag har tidigare skrivit att jag tycker det är häftigt att vara i en stad som har rulltrappor utomhus. Något annat som får mig att känna mig internationell är röda brandposter. Sådan som finns med i alla Amerikanska filmer. Således tycker jag ju att hon som valde att tvätta sina kläder i brandposten på Shanghais shoppinggata nr 1 är väldigt cool. Lite av en ny idol.


Vi kollade vädret I går, 19-0 till oss! Det är så skönt här, kan gå omkring hela dagarna i shorts och t-shirt utan att varken svettas eller frysa. Kom ihåg det till näsa år - oktober är en perfekt månad att besöka oss på!


 


Idag ska vi handla möbler, vi har en vit skinnsoffa som man inte kan sitta i och en fåtölj som är absolut störtobehaglig. Ägaren var väldigt noga med att påpeka att det är Italienska designmöbler och har vi sönder dem så kommer vi att ha ett ekonomiskt problem. Men om man nu ska köpa så dyra möbler - varför köper man inte möbler som man i alla fall kan sitta i?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0