Om sanningen ska fram, kan du inte bara träffa bollen!

Kineser är ärliga. Inga krusiduller, inlindning i bomull eller försköning av verkligheten. Hade squashträning idag.
- Är du full?
- Varför springer du när du slår?
- Du har ingen kroppskontroll
- Du måste träna själv, annars ger inte lektionerna något.
- Varför kan du inte bara slappna av?
- Förstår du vad jag säger?


I Sverige hade samma lektion låtit
- Kan du försöka vara lite mer stabil i slaget så ska du se att det blir lite bättre?
- Försök att inte springa när du slår
- Det kan vara bra, om du har möjlighet, att träna lite själv mellan lektionerna.
- Försök att slappna av, jag vet att det är svårt - men försök
- Om det är något du inte förstår så är det bara att fråga!

Måste säga att jag föredrar ärligheten, nu känner jag mig ju så dålig att jag kommer stå på banan och slita som ett djur till nästa lektion för att göra honom nöjd. Han är ju liksom inte arg eller så - han tycker bara att jag är dålig och döljer inte att han tycker det. Hemma hade man gått därifrån och tänkt att jag jag har ju inte spelat så mycket så det är ju inte konstigt att jag inte är så bra än, kanske hade tränat något mer innan nästa träning.


Som svensk har man ju det här med att man ska storhandla för att det är ekonomiskt inpräntat i hjärnan sedan barnsben, därför åkte jag till Carrefour i morse. Gick omkring och tittade i hyllorna, tog upp en förpackning, vände och vred på den och försökte förstå innehållet. Gick vidare, funderade. Gick till kylen och köpte ett lass med yoghurt och ägg och sen åkte jag hem. Kan helt enkelt inte organisera shoppingen när allt är nytt, lite som tygmarknaden - det fanns för mycket att välja på. ICA & Sabis är så bra, de förklarar ju liksom vad jag är sugen på och så bara köper jag det. För mycket valfrihet i det här kommunistlandet, motsägelsefullt men så är det.


Kommentarer
Postat av: Anki

men var är grönsakerna och frukten? Ser bara en ynka liten tomat..... oj vad hårt att höra sanningen på detta sätt men du ger väl inte upp? puss på dig!

2011-10-03 @ 15:50:57
Postat av: Petra

Grönsakerna köper jag i ståndet på gatan samma dag som jag ska äta dem. Oroa dig inte för det, är det något man äter här så är det grönsaker :)



Såklart jag inte ger upp, förutom ridningen är det här den roligast sport jag provat!

2011-10-03 @ 16:56:42
URL: http://ww.idagishanghai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0