Puss pappa

Idag hade jag en SÅ bra kinesiska lektion! Lärde mig att hälsa, köpa fisk och pruta! Helena & Daniel är här så i kväll ska jag testa om prutningen funkar bättre på kinesiska än engelska.

Tài Guì le!!! (Det är för dyrt) Pián yì dian! (Ge mig ett billigare pris!  Bù, wô zài xiâng xiâng. (Nej jag måste tänka...)
Återkommer med hur det gick, risken finns ju att de inte svarar som läraren och då är jag körd! Från och med nästa vecka är det lektion tre gånger i veckan, riktigt laddad. Ska briljera så när ni kommer!!

I övrigt så var det en trött dag. Tobias vaknade i natt och väckte mig med orden Det är så fuktigt så att myggor kläcks här inne. Jaha, då vet man liksom vad som väntar - en natt med AC på max. Kan tänka mig att det skulle låta mindre om man sov i motorhuven på en bil som var igång. Pappa, jag älskar dig. Men en gång skulle familjen på cykelsemester på Gotland. Tyvärr så regnade det typ hela veckan och en dag fick pappa nog så han fick hela familjen att stanna vid en åker. Han parkerade sin cykel vid väggrenen och gick och satte sig i en hytt som stod mitt på åkern, där planerade han att sitta tills det slutade regna. Han skyllde på att han inte klarade av när det blev blött innanför regnkläderna. Människan svettas liksom mest i hela världen, det hade inte spelat någon roll hur bra regnkläder han hade - han hade ändå blivit blöt på insidan. Som jag minns det satt han där i flera timmar tills det slutade regna, förmodligen var det inte så. Trotts att det inte var så kul så är det ett av de bästa semesterminnena jag har. En blöt och arg pappa i en hytt (förmodligen ett fd. utedass) mitt på en åker på Gotland. Vad jag ville komma med det här är att Tobias är lika svettkänslig som pappa och efter 27 år med pappa så har jag lärt mig hur man hanterar en svettallergier. Därför fick Tobias en klapp på axeln och ett det blir bra snart. Men fan om han drar på den i natt igen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0