The shop around the corner

Idag har jag varit hos frisören, tod 3,5 timme för klippning och slingning. Tillslut satt jag som på nålar och ville bara där i från, kunde inte ens njuta när han efter 2,5 timme skulle tvätta håret på mig. Längtar redan till sommaren då jag kan gå till min vanliga frisör hemma! Men blev helt ok så var ju i alla fall inte bortkastad tid!

Annars inget nytt som har hänt, Tobias åkte iväg till Wushi i morse och jag har pluggmaraton. Hittade dock en kavaj som jag är himla sugen på att sy upp, ska kolla om de kan fixa den på söndag när vi ska hämta ut våra andra grejer!


Jo en kul grej hände idag, kom på cykeln i vårt parkeringshus och så går det en kines framför mig på väg hem från gymmet. (Ja, när det är kallt så går man genom garaget hem) I handen håller hon en korg med shampo, tvål och sådana grejer. Jag har jagat staden runt efter det shampot jag har hemma men inte hittat det, men i hennes korg så stod det! Var tvungen att försöka lista ut var hon hade köpte det, så jag frågade. In the shop around the corner. Längre än så kom vi inte. Så nu ska jag gå runt alla hörn i närheten av vårt hus för att se om jag hittar shampot!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0