Underbart är kort

Min tid i skolan blev inte långvarig, tyvärr. Även om jag tycker kinesiska är jätte svårt så var det så kul i vår lilla klass. Typ första gången sedan lågstadiet som man längtat till skolan! Som idag till exempel, där sitter vi tre vuxna människor och blandar ihop höger och vänster hela tiden. Då kommer vi på den briljanta idén att skriva höger på höger hand och vänster på vänster hand. Sen cyklade jag och Karin runt på stan och hela tiden så såg jag höger på höger hand så nu kommer jag aldrig glömma att höger heter You guai och vänster zuo guai!


Nu är det säkert tionde gången jag ifrågasätter prissättningen i Shanghai, men jag greppar den verkligen inte. Hur jag än vrider och vänder på det förstår jag inte hur en mango kan kosta 67 RMB (Dvs 67 SEK)!! Det är ju helt inhumant mycket pengar för en sketen frukt! Herregud säger jag bara. Tur att skomakaren bara skulle ha 30 RMB för att sula om mina skor...! Alltså jag köpte inte mangon, men var skönt att jämna ut prischocken med en billig upplevelse.


Ska betala räkningar nu, det är rätt kul. Då tar man dem och går till typ 7 Eleven så betalar man där. Smidigt va!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0