Ta mig med storm eller låt mig va

Idag har jag fått mina böcker så äntligen kan jag börja plugga på riktigt! Jag älskar verkligen att gå i bokaffärer, kolla på alla omslag och läsa klatschiga sammanfattningar på baksidorna. Varje gång jag är på Arlanda kommer jag ut från Pocket shoppen med böcker som jag redan innan jag köpte dem visste att jag inte kommer att läsa. Mest troligt är att det är någon biograf om någon i ett fattigt land som har blivit framgångsrik eller en bok om hur man skall få bättre ekonomi/kortare arbetsdagar/snabbare karriär. Jag läser dem tills jag somnar på planet, sen öppnar jag de aldrig mer. Njöt därför lite nu när jag öppnade paketet med hela 13 nya böcker om bara sånt som intresserar mig.


De ser och låter rätt bra. Men så finns det två som sticker ut ur mängden.


När de tog fram framsidorna på dessa böcker måste de haft ett antal förslag att välja bland. Vad var det som fick dem att välja just dessa? Tänkte de att ja men de här är ju inspirerande, det här kommer verkligen att locka 2000-talets studenter till läsning! Nej! Ni har jätte fel. Det finns ingenting med dessa böcker som lockar! Nu kanske ni tänker att men det är ju gamla böcker och det där var trendigt på 80-talet. Nej, den ena är från 2005 och den andra är från 2009 - vilket endast gör de ändå mer avskräckande. Lägger dessa längst ner i priohögen.

Några som däremot hamnar högst upp i priohögen är


Ingen aning om de är bra eller inte, men de ser ju kul ut i alla fall! Men så fanns det en bok i paketet som känns så rätt. Kan leda till att jag blir odräglig, men om man ändå ska bli det kan man lika gärna bli det storstilat!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0