Dressed for succes!

Tentaperioden fortsätter och jag läser tills ögonen blöder. Men i går tog jag mig en paus och följde med Isabelle & Karin till pysselmarknaden. Band, pärlor, nitar, spännen, knappar, kedjor, spets, och allt annat du någonsin kan tänka dig att du behöver när du ska pyssla finns där. Men hamnade i sådan där utbudskoma igen så kom bara där ifrån med tre snören!
Om man gillar blommor och växter så är Shanghai helt klart rätt stad. Bäst är när man kommer hem på kvällen och växtgubben står utanför grinden. Oftast köper jag bara lite liljor, men om jag en dag känner för det skulle jag kunna handla en palm. Undra hur han tänker när han väljer kvällens växter. Hmmm, idag har jag en känsla av att folk vill ha kaktus och palmer - typiska spontanköp! Men ska inte ropa hej, snart skriver jag nog om en palm jag köpte från växtegubben!
Var i stallet idag. Rätt obehaglig upplevelse, hade det varit i Sverige hade de varit stämda för länge sen. De frågade om jag vill provrida en av hästarna, sa att jag inte hade ridkläder med mig så gör det näst gång (läs aldrig). Då tittade de frågande på mig och min klädsel - jeans, tröja och convers. Precis innan vi skulle gå kommer det in en tjej och hoppar upp på en häst, när jag såg hennes outfit så förstår jag varför de inte förstod varför jag inte kunde rida i mina kläder.
Spetstopp och paljettskor. Spetstopp och paljettskor?!



Kommentarer
Postat av: Lena

Häftig ridklädsel! Blev det inget med ridandet nu?

2011-10-13 @ 20:29:37
Postat av: Petra

Nej, hästarna har piskrapp som blöder, spruckna hovar och står på betong golv. Var tom ett föl som hade stora jack på ryggen...!

2011-10-14 @ 07:44:06
URL: http://ww.idagishanghai.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Uhh, nasty!



men alltså... har hon shortchaps till ballerinorna?!

2011-10-17 @ 20:45:10
Postat av: Petra

Ja... Det är ju ett rätt men i sammanhanget blir det fel det med...!

2011-10-18 @ 11:23:13
URL: http://ww.idagishanghai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0