Dear Week, you are not attractive and I'm leaving you for Weekend

Nu har vi bokat resa till Singapore! Blir en minisemester på tre dagar, men ändå en semester! Ska bli så skönt! Nu ska vi bara hitta hotell... Tobias och jag delar verkligen inte bild av hur vi ska bo. Jag tänker att jag vill bo så långt bort från stan som det bara går, helst en tyst hydda mitt på en strand. Absolut närhet till strand är väl i princip mitt enda krav. Tobias tycker däremot att så länge det är ett flådigt hotell så blir det bra, skönt om det är nära till stranden och så, men tror hans främsta krav är att det ska vara helt, rent och god frukost. (Helt normala krav om man inte hade varit fast mitt i Shanghai i ett par månader.) Hittade då ett hotell, as flådigt och mitt på stranden. Perfekt! Men då var det något med priset som inte stämde..!  Trodde Asien var billigt, men Singapore är undantaget som bekräftar regeln!

I går skulle vi gå till Hyatt och äta free flow krabba med Tobias jobb, det är väldigt mycket free flow här. Betala en liten summa och få så mycket du vill av det du vill, typ. Men det regnade här i går, vet inte var gränsen för monsun går men övertygad om att vi befann oss i närheten. Om det är svårt att få tag på taxi i vanliga fall så är det omöjligt att få en vid 6 när det regnar. Så Tobias kom aldrig från jobbet så det blev ingen krabba.

Annars har vardagen kickat in ordentligt här. Plugg plugg plugg. Tänkte aldrig på det hemma, man fasiken vad bra det var med höj och sänkbart skrivbord. Träsmaken i baken är brutal just nu!

Tänkte börja importera något kul. Vad tror ni om något av dessa?




Kommentarer
Postat av: Christopher

Hade ni inte en chaufför för såna här situationer?!

2011-10-14 @ 10:45:21
Postat av: Petra

Han är företagets, vet inte var han gömde sig igår. Överlag så finns det kineser överallt - men där man behöver dem är de inte. Det kan man vara säker på :)

2011-10-14 @ 13:33:09
URL: http://ww.idagishanghai.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hållarna för kaffemuggar var jätteläckra, så slipper man hälla ut kaffet på tangentbordet.

Kan nog bli en storsäljare.

2011-10-14 @ 14:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0