Digital lycka!

I en av mina böcker så finns det ett kapitel som heter "OH-teknik - If you can't use your head, use your overhead" När de producerade boken, 2004, hade de då inte i åtanke att ingen använder en OH-maskin längre? Vad var det som var så besvärligt med att byte ut ordet OH mot Power point? De är ju mer eller mindre samma sak, men man tappar ju respekten för boken när de väljer begreppet "OH".


Det är mycket här som är lite rörigt, men det funkar på något magiskt sätt. Igår kväll, vid 23 tiden, så beställde jag ett kort som gör att man får massa rabatter på restauranger. Idag vid 10 på morgonen ringer de och frågar när jag är hemma så de kan komma och leverera det. Leveransen sker alltså inom 24 timmar! DET är service, gillar kortet redan innan jag riktigt fattat vad det är!!

Något annat som kom som en glad överraskning är att jag har hittat 40 (!) nya postcast avsnitt med Filip & Fredrik. Jag tänkte hela förmiddagen att jag skulle skriva ner några av deras diskussioner här för de har några bland de mest briljanta tolkningarna av verkligheten jag någonsin hört. Men det går inte. När programmet är slut har man skrattat så man gråter, men man vet inte riktigt exakt vad det var som var så kul. Det är bara fenomen och situationer som de ställer mot varandra som är så lysande! Gör en själva en tjänst, ladda hem dem! Om någon som läser detta känner Filip eller Fredrik kan ni väl hälsa att om de behöver en bisittare någon gång så står jag standby!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0