Jag kan hjälpa till, jag kan jobba!

Köpte en kinesiska kurs till datorn i veckan som jag tänkte att jag skulle börja med idag. Herre gud vilken flopp, jag får inte gå vidare för att jag inte kan uttala pojke och juice. Kokar inombords av dessa ljud, aAA, AAa, AaA, aAa - skulle vilja säga att det är väl inte så himla kinkigt. Men det ÄR det. Vi bor i korsningen Xikang lu/Wuding lu, säger man det "rakt" så kommer man fram, gör man den minsta tonartsförflyttning kommer man helt fel. Hur ska jag som totalt tondöv kunna avgöra när någon går upp en halv ton eller inte?!

Mitt mellannamn är Skjuta upp så den här veckan som kommer har jag så mycket skola, har nästan tentaångest. Trodde aldrig jag skulle behöva uppleva den känslan igen. Men attans, här kom den som ett brev på posten. Varför då kanske ni undrar, jo för att jag glömde alla böcker i Sverige så fram tills nu har jag free stylat på alla inlämningar men nu måste man börjar referera till professorer och teorier så nu kan jag inte göra det längre.


Dagens lärdom - jag måste hitta ett jobb. Skolbänken är inget för mig, jag har gjort mina år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0