Helgen

Tänk om alla helger kunde vara så här bra! I fredags var vi ute och åt med Helena & Daniel, hade ju vissa problem med att välja restaurang men visade sig att jag prickade helt rätt. Har helt klart en ny favorit från och med i fredags! Om vi glömmer det när ni kommer och hälsar på, påminn oss då om att ni vill gå till Kagen!

Var så fint väder i lördags så vi bestämde oss för att gå till en park som ligger i krokarna. Visade sig att den var jätte stor och erbjöd allt från tivoli till båtåkande i små kanaler!

Efter lite velande bestämde vi oss för att åka berg & dalbana! Lite svårt att beskriva den men den gick liksom på en räls 5 meter ovanför marken och man fick trampa den (á la cykeltrama) för att komma fram. I vanliga fall är det backarna och farten som gör att det pirrar i magen, här var det snarare gnisslande och rosten som gjorde det pirrigt. Kommer inte att göra det igen, men rekommenderar alla att göra det för det var ganska kul.

På kvällen mötte vi upp Ting, en kompis som jag pluggade med i Australien. Vi hade en jätte trevlig kväll med kinesmat och Isabelles födelsedagsfest!

Kl 10 i söndags kom vår kinesiskalärare. Kinesiska är så jäklar svårt! C, z, s & x låter exakt likadant. Ch, zh, xh & sh låter också exakt likadant och eftersom dessa bokstäver/kombinationer utgör 90 % av språket får man panik. Man sitter och gör ett läte som man tycker låter precis som läraren men hon bara skakar på huvudet och skrattar. Få gånger har jag känt mig så dum som när man försöker lära sig kinesiska. Men skam den som ger sig, nästa söndag kl 10 kommer hon igen...!  Trotts allt bra som hände i helgen var ändå höjdpunkten söndagseftermiddagen. Från och med i går har jag en cykel!! Trodde jag skulle behöva vara utan cykel i två år, men nu känns det bra igen! I morse hade jag min premiärtur till skolan!



Kommentarer
Postat av: Håkan

Var är hjälmen??????

Ser lite obekvämt ut, sadeln måste nog höjas en bit



//Pappa

2011-10-24 @ 09:23:09
Postat av: Lena

Sätt upp den restaurangen på vårt besöksschema!

2011-10-31 @ 21:14:52
Postat av: Petra

Skall bli!

2011-11-01 @ 01:06:13
URL: http://ww.idagishanghai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0