Långtidssemester

Jag älskar min cykel!! Idag har jag cyklat runt i stan, allt går ju så mycket fortare så man hinner ju se så mycket. Dessutom var det svinkallt idag så inte så många cyklister & moppar som var ute. Temperaturen är så konstig här, i helgen var det 20+ soligt och varmt, idag var det inte en grad över 15 blåsigt och svinkallt. Är rätt glad för hösten dock för min sommargarderob har verkligen fått kämpa för att hålla ut dubbelt så länge som den är van vid. Har inte gått att köpa nya kläder heller då alla affärer går efter Europa och där är det ju rätt kallt på de flesta platser nu.

Det jag nog gillar bäst med den här staden är att den är så varierande. På ena gatan kan du ha skyspkrapor och neonljus men på andra gatan är det 1800-talet som lever kvar. Det här märktes extra mycket när man cyklade, bredvid en porshe kunde en 90 tant komma på sin elmoppe from 40-talet. På en gata mötte jag dessa, tror ni de skapade kö i cykelbanan?!


Kollade Aftonbladet idag och läste att 45 % av svenska kvinnor skulle vilja bli hemmafruar. Belive me, så kul är det inte. När du fikat, fått massage och shoppat 60 dagar i rad så räcker det.  Säger inte att man vill jobba häcken av sig, men man behöver inte gå så långt som hemmafru. Jag vet att du som läser detta tänker att jag är dum nu, "såklart det vore soft att vara ledig hela dagarna". Men tänk efter, vad skulle du göra hela dagarna om du var ledig? Försök täcka in saker för 6 månader framåt så lovar jag att du kommer inse att allt du behöver är en lång semester. Det är så jag ser på mitt liv här; jag är på en galet lång semester! På min semester ska jag göra allt som jag inte kan/har tid med hemma. Som att lära mig kinesiska, prova att starta ett eget företag, kanske skriva en bok/måla tavlor eller utveckla någon annan oupptäkt talang, göra goda gärningar och njuta!! Sen när min semester är slut ska jag se till att Tobias kan få en lika lång semester. Så Världens näringsliv, om två år behöver jag ett grymt bra jobb! Looking forward!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0