Äntligen lite rutiner!

Blev ingen utflykt idag, min fot mår ok men biljetterna var slut..!

Idag kom sommaren tillbaks! 25 grader och sol, om jag njuter!! Alla caféer i stan har WiFi, några har tom det på sina uteserveringar. Detta har inte gått att använda tidigare för det har antingen varit för varm eller för kallt. Men idag var det perfekt! Har helt plötsligt satt rutiner i min vardag, går till ett café på morgonen; pluggar till batterierna tar slut. Går hem äter lunch och laddar batterierna. Går till ett nytt café och söker jobb tills batterierna tar slut, sen är typ kl 5. Perfekt!

Har varit ganska lugnt på konstighetsfronten nu ett tag, men idag hände det. Man kan bara vara kines när man väljer att klä sin hund som en porrskådis.


Trodde man mest åt hund här, men har inte sett det på menyn en enda gång. Däremot har folk hundar, 90 % av dem är små bruna pudel liknande varianter med gympaskor, ryggsäckar och hattar. Hade vi inte signat för en djurfrilägenhet så hade jag köpt en, det sitter en i en liten fågelbur precis där vi bor. Funderar på att ta den varje gång jag går förbi.



Som en annan hacker så har jag fixat en Svensk VPNlina (läs elektronisk datatunnel) så jag kan komma åt alla sidor som är spärrade från Kina,  typ FB, Youtube och annat livsnödvändigt. Detta innebär också att datorn tror att vi är i Sverige så jag kan kolla på alla dokumentärer på svtplay som är låsta utanför Sveriges gränser. Rekommenderar starkt serien Människans planet, vet inte vad han som pratar heter men han skulle kunna få en Norgehistoria att bli spännande!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0