Tro inte att du kan hamra när du vill!

Idag skulle jag sätta upp tavlan vi köpte, går ner till Service department för att låna en hammare.
- Hi, I would like to borrow a hammer
- Sorry, not to day
- Why?
- It's holiday. You come back the day after tomorrow.
- But I will just put up a painting
- Sorry, not to day

Dagens lärdom: När det är helgdag så får man inte hamra i lägenheterna inte i Kina. Vet inte hur det går ihop med att de bygger ett hus utanför mitt fönster 24h om dygnet - helgdag eller ej. Men jag väntar snällt tills på lördag. Undra om det hade kommit någon och skällt om jag hade haft min egen hammare och inte frågat om lov...

Idag var jag och Carolina på 50 M, ett konstnärskvarter med jätte många gallerier där massa up comming artists ställde ut. Hittade en staty men den kostade 34.000RMB (1RMB är 1 kr) så hoppade den denna gången, överlag var det ganska dyrt men vill man köpa konst så var det ett just ställe!



I kväll ska jag ha en hemma kväll med mig själv, kolla Repmånad och äta godis! Har längtat hela dagen åt dagens middag. Världens godaste dumplings! Jag och bilder... nu ser det ju bara äckligt ut, men de är jätte goda! 4st för 6 RMB, som hittat!! Mums!!




Kommentarer
Postat av: Lena

Hamringsförbudet låter som du bodde i Ljunghusen - där får man inte heller störa under helger eller under semestrar.



Fortsätt och skriv - så kul att läsa om vad du hittar på!

Stor kram

2011-10-13 @ 20:35:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0