Bra att ha kunskap

Idag är det lördag så idag var det ok att låna en hammare!

Träffade hästdamen idag. Hon pratade så tyst, i början sa jag va? hela tiden men efter ett tag gav jag upp. Inte helt säker på vad vi har sagt nu eftersom jag mest bara log och nickade när hon tittade frågande på mig. Men det jag hörde lät spännande och eftersom vi satt i 2 timmar(!) och hon till 99% hade en monolog så hörde jag en del. På onsdag ska vi ses vid ett stall så får vi ta det därifrån helt enkelt... Fortsättning följer.

Skulle köpa ägg idag, hemma är det värsta som kan hända att man kommer hem med ägg värpa av burhöns på pinne. Undrar hur de tänkte när de satte den beteckningen, värpta av burhöns är väl en sak - men måste man skriva att de bara har suttit på en pinne? Stackars djur. Här går de ett steg längre, eller det kan ju vara väldigt många steg längre men eftersom jag bara förstår vad det står på 1/3 del av alla paket så gör vi en avgränsning där. I vår lokala mataffär har de ca 10 olika sorters ägg, min mardröm är att jag skulle ha bråttom och få med mig en kartong Prospect life eggs hem. Det är alltså befruktade ägg - som de äter råa. Kräks lite lätt bara jag tänker på det.


De bäst jag hittade har i alla fall "Naturlig färg och naturlig smak" Det står ju att de är organiska och de första äggen som är eco-certifierade av EU. Men man vet inte, för bredvid ligger det ägg som är artificiella, dvs de är inte riktiga ägg utan kemikaliskt framställda.


Mina roliga böcker är slut så har gått över till Filip & Fredriks podcast på Aftonbladet. Har tvekat rätt länge för jag har har inte gillat de senaste de gjort som Boston Teaparty och Vem kan slå Filip & Fredrik. Men här levererar de på topp igen! Har redan ångest för att jag på två dagar har lyssnat på hälften av sändningarna. Laddad ner Herman Lindqvist Levande historia samtidigt som Filip & Fredrik i ett försök att bli allmänbildad men känner att det kommer inte att bli ett kul substitut.

När vi ändå är inne på allmänbildning, sökte till vårens kurser på universitetet i veckan. Har länge tänk att jag vill läsa kurser så som "Allmänbildande historia, religion och samhällskunskap". Kursen ska inte gå ut på att rabbla årtal och kungar utan mer berätta lite kul grejer som man kan briljera med i sociala sammanhang - men som ändå känns bra att kunna. Har fortfarande inte hittat den kursen, men hittade "Vardagslivets juridik"

Denna kurs syftar till att ge dig en förmåga att självständigt förstå och lösa enkla rättsliga problem med anknytning till vardagliga frågor som bl a berör konsumtion, penninglån och husköp samt giftermål och skilsmässa. Kursen vänder sig till dig som vill ha kunskaper om det regelverk som omgärdar ditt vardagliga liv och vill förbättra din förmåga att använda detsamma för att planera och hantera frågor i livets alla skeden.

Fjäder i hatten som såg till att den kursen kom till!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0