Bilder!

Äntligen har jag kommit åt ett snabbare internet! Så nu kommer de senaste dagarnas tänkte bilder i en klump. Tyvärr är jag inte jätte bra teknik så kan inte få dem i kronologisk ordning och med jämna mellanrum, men jag menar man kan ju inte få allt!

Vi börjar med morgonens problem. Tanken var ju att vi skulle ha en städerska ett par gånger i veckan eftersom det blir smutsigt så otroligt fort här. Men kineser är lika bra på att städa som jag är på teknik så jag tackade nej tills vidare. Har ju ändå rätt mycket fritid här nere så..! MEN i morse skulle jag tvätta fönster. Vi har 2 rum med fönster så som bilden nedan, ca 2,5m långt, och vardagsrummet har det dubbla. De fönster som går att öppna, med öppna menas fälla ut dem 15 cm, är det lilla på vänster hörna samt det längst upp till höger. Kan ni då förklara för mig hur man ska tvätta fönstren på utsidan? Har en lång fönstermopp men eftersom öppningen är så smal kan jag ju inte vinkla den... Lyckades bara tvätta de som är under fönstren man kan öppna så nu ser det ännu värre ut för förut var ju allt jämnt smutsigt, nu ser man ju verkligen hur skitiga de andra är..!



Kineser tvättar väldigt mycket. Det hänger alltid kläder ut från fönstren och balkongerna oavsett vart i stan man är. Men igår var det någon som hade varit högst kreativ. Förmodligen hade de inte stor yta nog utanför lägenheten för att vädra täcket så det spände upp det mellan två lyktstolpar i en rätt trafikerad korsning. Typ som att jag skulle vädra mina sängkläder i korsningen Valhallavägen/Odengatan.



Ni kanske undrar hur det går med vårt internet. Idag ska jag gå och betala så har vi tur har vi det innan nästa vecka är slut. Kineser ÄLSKAR tecknat, helst Hello Kitty och Transformers tror jag. De kan köpa svindyra bilar, typ Ferarris, håll i er nu. Då BRODERAR de Hello Kitty eller Transfomers i sätena, och sätter på klisterdekaler på utsidan. Det finns absolut INGENTING i den handlingen som jag förstår! Om ni gör det får ni gärna förklara. Detta avspeglar sig även vid viktiga tillfällen som att signa kontrakt, vid tecknande av internet blev vi ombedda att signa med pennan på bilden. Det är en sån penna pappa köpte till mig på sina resor, då var jag typ 5 år.

Vi var ju på IKEA i helgen, man ska inte åka dit på helgen. Var rätt mycket folk.
Skrev ju att de äter otroligt mycket när de är på IKEA. Tyvärr lyckades jag inte ta en bild på familjen som skällde ut sin son för att han inte åt upp den tredje rätten. Men om man inte vill ta flera tallrikar kan man blanda, det är också helt ok. Eller vad säger ni om köttbullar, kinesiskt bröd (kan inte riktigt förklara vad det är men det är typ en blandning av marsmallows och bröd fast det smakar ingenting) och kyckling vingar. Till det känns det självklart att avsluta med en wook. INTE.
'

Måste hitta lite grejer till lägenheten. Hittade då en affär som sålde lampfötter gjorda av ledningar/rör. Skitcoola. Tyckte de påminner lite om Uppfinnar Jockes assistent.


Så, där var de senaste bilderna! Kul va!
Igår var vi ju på middag med vår granne, dokumentärfilmaren Pablo. Jätte trevlig. Men har insett hur mycket jag stör mig på ett viss beteende vid restaurangbesök. Om du som läser detta beter dig såhär så behöver vi inte prata om det när vi ses, bara du inte gör det när jag är med. Egna företagare kan ju dra av moms och så via företaget, typ restaurangbesök - faller ju rätt naturligt in under representationskontot. Så när man är ute och äter och har betalt så ska de alltid fråga "är det ok om jag tar kvittot?" Jag är inte dum i huvudet - fattar ju att de vill ta middagen på företaget så har de ju tjänat på den typ. Men snälla, så kan man väl gör när man verkligen är med jobbet, eller kanske sin familj. Inte när man är ute med vänner. Även fast jag gillar någon som vän vill jag inte att personen ska tjäna pengar på mig på min bekostnad. Så betedde sig Pablo igår. Dessutom bjöd jag och Tobias honom på middagen. Snåla och giriga människor, gör er inte besväret - jag genomskådar er!

Kommentarer
Postat av: Sophia

Åh så Fantastiskt. Det ska bli ett sant nöje att följa ert äventyr i kinaland :)

2011-09-07 @ 10:39:19
URL: http://sophiaolsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0