Disktrasor & tandkräm - lycka i en ICA-kasse!

I går kom Tobias bror Henrik hit. Man vet ju inte vad man kommer att saknar så här när man flyttar, men ganska så snart insåg vi vad det är som vi verkligen inte hittar här: disktrasor och tandkräm. Sjukt va! Tandkräm finns ju här, men kineserna har en något högre toleransnivå än vi för ohälsosamma medel så just tandkräm lockar inte att köpa här. Disktrasor däremot, det är ju verkligen något man tar för givet hemma. Inte har väl ni någonsin funderat på vad ni skulle göra utan disktrasor. Men tänk er tanken, om ni inte fick använda en disktrasa på 14 dagar, hur skulle det se ut då? Här jobbar man mycket dukar, man våttorkar inte inte så mycket - syns det inte så jätte mycket så finns det förmodligen inte. Så lyckan var ju fullkomlig när Henrik kommer och möter oss på stan med en ICA-kasse full av disktrasor och tandkräm!

Nästa som kommer hit: Tobias önskar sig salta pingviner, jag skulle vilja ha flingor.

Idag har det varit full rulle, Tobias har varit i Wushi - en stad ett par timmar här ifrån där det ligger massor av fabriker, och jag har sökt jobb (ett heltidsjobb i sig) och träffat skolor där man kan läsa kinesiska. Har även kommit överens med målaren om pris och storlek, om ett tag så hoppas jag att han levererar en identisk kopia av nedan, måtten 1x0.8m för 600kr!



Till middagen träffade vi Henrik och hans kompisar på Ericson, vi åt världens starkaste mat. Som att det inte var varm innan..! Nu håller Tobias på att installerar vår rauter, man skulle kunna likna det vi en blind som spelar charader, det går sådär. Men jag säger inget, då kommer han bara be mig fixa det, och det skulle med alla säkerhet gå lika dåligt. Var är min bror när man behöver honom?

I morgon inleds Visum; del 2. Cliffhanger på den va!



Kommentarer
Postat av: Christopher

Kommer snart! Har du Facetime på din mac så kan vi köra det, eller skypea någon gång nästa vecka?

2011-09-15 @ 18:32:25
Postat av: Anki

cool tavla om än lite märklig. ge mig adressen så skickar jag lite godis och flingor

2011-09-16 @ 13:22:04
Postat av: Petra

Har facetime påmobilen - men hittar det inte på datorn, var ligger det? Har du inte skype?



Ska kolla vad vi har för adress - vet bara att jag bor i korsningen Xikang lu/ Wuding lu :)

2011-09-17 @ 02:38:50
Postat av: Christopher

Vad har du för mailadress kopplat till Facetime då?

2011-09-17 @ 09:31:10
Postat av: Petra

Jag har ingen koplad dit... har bara det vid kontakterna i telefonen, vad är det?

2011-09-17 @ 09:54:44
Postat av: Christopher Nordin

Det är den adressen du använder när du köper appar tex. Kanske petra.nordin@ gmail.com?

2011-09-18 @ 12:26:33
Postat av: Petra

Ok, men den kostar ju pengar att ladda ner, varför kan vi inte bara köra Skype?

2011-09-18 @ 12:51:02
Postat av: Christopher

Vad heter du på skype? Ska ladda ner det nu

2011-09-18 @ 13:29:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0