Erase and rewind

Vissa dagar är det ju helt klart inte meningen att man skulle vakna på. Idag är en sån dag.


1. Livet som hemmafru innebär att man måste fixa allt hemma. Detta inkluderade gå till internetstället och betala. Det är inte jätte långt dit, men tillräckligt långt för att det inte ska vara nära. Fram tills nu har vädret varit jätte bra, men idag har det varit för fuktigt. Så gick ju inte att gå snabbt för då droppade det från pannan. Känner att jag inte lyckas förmedla hur jobbigt det här var - men det var jätte jobbigt.

2. Jag har gått till ett riktigt suspekt ställe för att låsa upp min telefon från Telia. Har gått bra fram tills nu då jag skulle uppdatera den. Då hängde sig hela skiten och jag kunde inte ens sätta på den. Eftersom vi fortfarande inte har internet hemma så satt jag på Starbucks och gjorde detta, mitt i haveriet så dör såklart datorn eftersom jag inte hade laddaren med mig. Klockan var 12 och klockan 13 skulle jag möte Calle & Maria för en dag i Shanghai, sket sig fullständigt då jag var tvungen att fixa telefonen. Ni kanske inte tror att det är så stort problem att vara utan mobil, men det är det för där har jag in app så jag kan förklara för taxin vart man ska - utan den är jag än så länge förlorad.

3. Jag tar mig till Appel Store för att se om de kan hjälpa mig. Hela tiden i taxin tänker jag ju att det här är ju fullständigt meningslöst för de kommer ju inte fatta ett dugg vad jag säger. Men LYCKA, alla där pratade klockren engelska och efter en halvtimme förklarar de att nej, din telefon har helt tappat tron om livet. Den går inte att rädda. WTF!! Jag tar min telefon och knatar ner till stället där de först låste upp min telefon, de kunde inte heller göra något då något var på svenska och inte lirade med kinesiska. Tobias föreslår lite ödmjukt att jag ska vänta med att köpa en ny telefon så kan han göra det i USA när han åker tid. Tackar som frågar, men hur ska jag klara mig i 6 veckor utan telefon hade du tänkte dig älskling? Det slutade med att jag fick punga upp för en ny telefon, är ju jätte kul i vanliga fall med nya saker. Men idag gläds jag inte pangmycket.

4. För att få allt att funka behövde jag hitta ett ställe med internet, klart som f*n Shanghai monsunen bestämde sig för att komma precis när jag klev ut ur affären. Klockan är nu kring 16 och rusningstiden börjar, jag ger upp. Jag vill bara hem. Att hitta en taxi i rusningstid på stan är som att hitta en nål i en höstack. När det regnar i rusningstrafik är det som att hitta.. något ännu mindre i något ännu större. 40 min i ösregn och jag får en taxi, 40 min senare är jag hemma.

Ikväll ska jag på middag med en främling, ni anar inte hur laddad jag är.

Kommentarer
Postat av: Lena

Stackars dig! Det känns som du har det lite tungt just nu! Hoppas det nu blir bra med nya telefonen och att du snart får lite koll på er nya stad. Verkar inte vara den lättaste staden att flytta till! Men det blir nog snart lättare!



Jag ska i helgen kolla lite på flyg etc. Spännande med Tobias skor!

Stor kram från mig!

2011-09-08 @ 22:32:24
Postat av: mamma

Oj oj vilken dag och vilken prövning! Det är ändå kul att läsa vad som händer hos er. Hoppas dagen bjuder på något bättre vi får hoppas du fick en trevlig middag i alla fall



Kram kram

2011-09-09 @ 12:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0