Finger Licking Braised Pork Flavor

Kineser byter ofta bort sit kinesiska namn till ett mer europeiskt. På Nefab började det en kille som hade valt namnet Erik, grejen var bara den att det redan fanns en kille (svensk) på kontoret som hette Erik. Jätte jobbigt tyckte kines Erik, så han gick och bytte namn. Nu mera heter han Cosmos. Av alla namn, undra varför han valde just det.

Calle & Maria är här idag så vi har åkt runt i stan och kollat, bland annat var vi i en part från 1500-talet. Ni behöver inte planera in den på ert Kinabesök, typiskt ripp off skulle jag säga.





Skulle köpa lite chips till kvällen, hade sån himla beslutsångest i affären. Vilken smak skulle ni välja?
Green cucumber flavor, Hot & sour fish soup flavor eller Finger Licking Braised Pork Flavor.





Jag köpte inga chips.

Kommentarer
Postat av: Lena

Jag kan ta med "svenska" chips när vi kommer, fast då har du nog slutat att längta efter dem! Idag ska jag spela golf med några tjejer och i morgon väntar försök till svampplockning i Skåne. Kram

2011-09-10 @ 11:13:22
Postat av: Lena

Hej igen

Passar det att vi kommer ons 4 april och åker hem måndagen den 9 :e. Har hittat biljetter via Zurich med Swiss för 5180 (flygtid 15 h och det verkar vara optimalt, eller hur). Avresan är den 3:e och ankomst 4 :e på morgonen. Ska jag boka?

2011-09-10 @ 11:34:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0