Hot pot for beginners

I går var ju Calle & Maria här, vår pool visade sig från sin allra bästa sida. Vårt område som i dagsljus är en byggarbetsplats såg helt plötsligt himla coolt ut!



Efter poolen hade showat loss gick vi ner på stan och åt middag, tyvärr bjöd inte stan på sitt bästa jag då dimman låg tät men de var nöjda ändå och det är ju huvudsaken! På grund av bildrättigheter så får vi inte visa Calles ansikte, men för er vetskap så ser han gl ad ut på bilden. Jätte konstig känsla när då åkte hem, de åkte hem till Sverige, och vi åkte hem till vår gata här... Tror det var första gången vi insåg att vi faktiskt bor här.



Lördagen började med att Erik, Tobias kollega kom och lämnade våra vinterkläder som vi lämnade hos honom i somras, sen bar det av till skräddarmarknaden för skjortuppsyning. Har vi tur har ni tur för då har vi en bra skräddare vi kan rekommendera när ni kommer hit! :) Förutom skjortor så köpte Erik & Tobias varsin radiostyrd helikopter, efter köpet så pratade de mest om vilka rutter som skulle vara mest utmanande att köra i lägenheten. Nu har det gått 10 timmar sen Tobias köpte den och han har fortfarande inte kommit till rutt 1 så kan han nog underhålla sig med den där ett tag.



Efter helikoptern så köpte vi något jag aldrig trodde vi skulle köpa. Men då vi verkligen vill utnyttja får grymma pool som vi har här så var vi tvungna att köpa varsin badmössa! Jag säger inget mer gällande detta, bilden får tala för sig själv.



Efter vår simtur (hela 40 min, helt slut) stod middag på schemat, eftersom vi fortfarande inte har hunnit till en vettig mataffär så var det restaurang/take away som gällde. Det ligger mest lite suspekta restauranger där vi bor, tror jag måste bli lite mer kinesifierad innan jag väljer en av dem. Så vi gick något kvarter bort, och där hittade vi den: Den mest fantastiska hot pot restaurangen jag varit på. (Bör kanske tilläggas att jag bara varit på en på Tegnergatan innan, men ändå.) Den var så himla mysigt, personalen var så hjälpsam och förklarade allt, maten var så god, till och med vinet var gott - och då är man glad, för det är sällan det händer här! (Dock rättfärdigar bilden absolut inte stämningen - inte Tobias fel, han är snygg som vanligt, men foto i mörker med mobil är inte helt bra)


Kommentarer
Postat av: Lena

Så himlans kul det är att läsa om ert nya liv! Vaddå bildrättigheter på Calles ansikte - vad menar du med det?



Perfekt att ni hittat skräddare - jag vet en som gillar att shoppa och då tänker jag inte på mig själv!



Snygga badmössor...!

Kram Lena

2011-09-10 @ 17:51:03
Postat av: Petra

En intergrej, han vill bara inte finnas på nätet så då blurade jag till honom så ser ingen att det är han! :)



Kram

2011-09-11 @ 02:32:15
Postat av: Lisa

Det är lika spännande varje dag att få ta del av ert nya liv och alla olika upplevelser både jobbiga och som det ändå verkar lite roliga. Det är säkert inte lätt att anpassa sig efter så helt annorlunda rutiner men ni verkar ju fixa det ganska bra ändå.

Har det fortsatt bra och säg till när helikoptern har lyft.....

Kram

2011-09-11 @ 20:18:28
Postat av: Christopher

Ska bli riktigt kul att få komma bort till er! Tar skräddaren lång tid på sig? Skulle behöva lite skjortor!

2011-09-12 @ 06:21:07
Postat av: Petra

Ja, det blir pankul!!

1 veckan tog Tobias på sig, men man kan nog jaga på dem så att de är klara från den ena dagen till den andra!



2011-09-12 @ 10:12:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0