Måste lära oss kinesiska!!

Hemmafru lunchen var trevlig! Efter lunchen åkte vi till blomstermarknaden, det du inte kan hitta där är nog inte värt att ha. Eller så är det tvärt om - allt du inte visste att du behövde fanns där. Blommor, våffeljärn, möbler, bestick, katter, fiskar, tavlor, insekter, statyer i alla storlekar och så klart krukor. Krukor i alla former, färger och storlekar. Men eftersom vi bor på hotell blev det ingen shopping.

Hon jag gick med på blomstermarknaden var svensk men pratade flytande kinesiska, det är inte alls många som ens vill lära sig kinesiska av alla svenskar här nere men vi har i alla fall gett oss 17 på att vi ska fixa det. Tobias har gett det 3 veckor, sen ska ha kunna beställa en taxi över telefon. Jag ska kunna gå in i en affär och säga "jag vill ha xxx sådana" innan veckan är slut. Får se hur det går med det. Har i alla fall anmält mig till en intensiv kurs med start 26 september, med tanke på vad det kostar att läsa kinesiska så hoppas jag att jag är fullärd efter 5 veckor..!

Verkar som att vi har en natt till här, jag säger inte Bingo! Det gör ont att sova! Men frukosten är kanon. I morse åt Tobias pannkakor i tre olika former, en tunn vanlig, några plättformade lite tjockare och en jätte tjock trekant.

Igår var vi på middag med Collin (Tobias kompis från Singapore som också jobbar på Nefab) han tog oss till en lokal kines och maten var kanon!! Kan dock inte redogöra för vad vi åt, men typ ris gelé med jordnötssmör och gurka, söt korv, en oklar del från kycklingen, omelett med soltorkade betor och massa massa mer!!


Kommentarer
Postat av: Håkan Nordin

Hej,



Festligt med en kräftskiva på IKEA, är det under tiden dom har öppet eller är det specialöppet?



Om du har problem att skicka stora filer, prova med, https://www.transferbigfiles.com/ du kan sända upp till 100MB utan kostnad.



Sköt om er!!!



//Pappa

2011-09-02 @ 11:33:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0