En röd måndag

I morse när jag kom in i vardagsrummet möts jag av denna syn. Tobias har nu klarat bana 1 och det är 100 % koncentration som gäller. Fick prova, var faktiskt rätt kul - lite inne på att köpa min egen nästa helg.



Dagen spenderade vi på "Painter's street", en liten gata full med målare. Hittade inget som vi föll för direkt, så ikväll ska vi sitta och kolla runt på nätet och be en kille kopiera till oss. Vi är mest inne på Andreas Englund som vi såg på Lymar hemma http://artofdala.com/portfolio.html jag gillar mest den där Fantomen är ett barn som rider på en hund, hästkapplöpningen med en dalahäst och den när han flyger över stan men byxorna nere. På eftermiddagen gick vi till copymarket och köpte ett squashrack till mig, sen spelade vi en match. Min rumpa! Musklerna sticker redan, kommer inte komma upp ur sängen i morgon.

Egentligen skulle vi titta på film ikväll, vi hade tagit med oss några svenska filmer - typ Jönssonligan, Sällskapsresan och så Den bästa sommaren. Öppnar fodralet och... ingen film!! Då har jag lagt filmen i ett annat fodral som såklart är kvar hemma. Hatar när andra gör sånt.

Vi har äntligen kommit till en mataffär så vi kunde laga middag hemma ikväll. Dock har vi inte riktigt hittat utbudet vi är vana vid så dagens middag blev helt enkelt nudelsoppa! Ganska så god för att vara första gången!


Bland de första bilderna jag la upp var på en hiss där våning 4, 14, 24 osv inte fanns pga att nr 4 betyder död. Vårt hus är rätt internationellt så här har man även tagit bort våning 13. Jag vet inte, men fattar man inte att man bor på våning 13 när man här bor på våning 15? Är folk så lättlurade?


Kommentarer
Postat av: Lena

Skönt att du låter gladare i tonen och att musklerna ömmar - brukar vara ett gott tecken. Förstod på Anki att vi är krockfria om vi åker hem den 9:e så ikväll efter träning tror jag att jag tar och bokar oss ner till er!



Kram Lena

2011-09-12 @ 19:46:39
Postat av: Lena

Förresten vilken flygplats ska jag boka till?

Lena

2011-09-12 @ 22:03:10
Postat av: Petra

Inte meningen att låta deppig, allt är bara fint här!



Pudong är den stora flygplatsen, Hongquai (osäker på stavningen) är den lilla - men ta Pudong, den vet jag iaf ligger här. Vilka kan ni välja bland?

2011-09-13 @ 01:19:08
Postat av: Calle

Hahaha, ASGARV! Du är såå skön Tobbe!

2011-09-16 @ 19:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0