Flower power

Idag vaknade vi och åt god frukost eftersom Tobias inte skulle vara på jobbet så tidigt, drack ett te som jag köpte igår. Kineser dricker jätte mycket te, verkligen hela tiden, så det fanns en del att välja på i affären. Eftersom smakerna stod på kinesiska så gick jag på det som var finast :) Ser ut och smakar som prästkragar. Men man blir ju lycklig av små blommor i koppen, för här har man inte tesil.



Resten av dagen spenderades i maten tecken, gjorde mitt första besök på Carrefour. När vi går till ICA Maxi hemma så tar Tobias alltid av sig till t-shirt och så ser man att han tänker "japp, nu är jag redo". Här fick man ta ett djupt andetag i rulltrappan och stålsätta sig själv, det var dags för ICA Maxi x2 men ett utbud på kinesiska. Hade rätt kul, och nu har vi både det ena och det andra hemma som måste testlagas.

Veckans erbjudande... Tänkte köpa men ångrade mig när jag höll i den. Själva styckningen skulle nog funka men var skulle jag hålla när jag skär av halsen?


Köpte inte heller klosnacksen. Var faktisk aldrig ens nära.



Efter Carrefour stod Kalles Kaviar och saltlakrits på inköpslistan. Som vanligt på IKEA blev det en hel kasse med massa saker som jag inte visste att vi behövde och när jag hade betalat insåg jag att klockan är 6 och det är rusningstid i Shanghai - var lite som pest eller kolera, taxi kö i en timme eller knökfull tunnelbana. Blev tunnelbana. Hoppade på och det var förvånansvärt lite folk på vagnen, rätt skönt eftersom min påse vägde bly. Tog tåget mot Shanghai railway station, väl där insåg jag att det finns två railway station i Shanghai. Jag bodde inte vid den jag just åkt till. Det var dags för dagens djupa andetag nummer 2, byta tåg och åka hem. Tror något har hänt med mig, jag blev inte ens lite arg, suckade bara och tänkt This is China. Nu var det ju inte Kinas fel att jag tog fel tåg - men ändå, det är rätt lätt att skylla allt på dem.



Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Ähh, haha, sluta sjåpa dig nu och börja slakta =)

2011-09-29 @ 11:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0