Konstigare kan det inte bli. Det är omöjligt.

I helgen är det National Day här, vet inte riktigt vad man ska förvänta sig i form av happening. Vet att man är ledig måndag-onsdag och att många då passar på att åka hem till sina familjer i Kina. Men i morse såg jag denna lapp i trappuppgången... Speciellt punkt nummer 2 & 3 gör mig lite konfunderad, vad är det som kommer hända på min balkong? I Sverige kan man ju i turisttider varna för ficktjuvar, men att någon skulle ta mina skor känns lite avlägset... Ja det återstår att se, meddelar nästa torsdag vad som hände helt enkelt.



Idag skulle jag träffa en svensk rekryteringsfirma, jag har sett kontor här och var införstådd med att det inte skulle se ut som hemma. Men de har ändå en svensk ägare, svenskar som jobbar på kontoret, en snygg hemsida och bra referenskunder. Kommer dit kl 10 som avtalat, då ligger det en tjej och sover i soffan i receptionen. När jag lite diskret säger Hello, tar fram en sopkorg - och håll i er nu. Kräks. Sen frågar hon vem jag ska träffa. Ehhh, Xi Chou. It's better you call him säger hon då. Mmmm jag tror det. Den här Xi är svensk, ringer honom och säger att jag är på kontoret, han meddelar att han är sjuk men att jag ska träffa hans kollega, Jessica. 10.30 kommer Jessica in (receptionisten har spytt en gång till). Vi byter ett par ord, jag säljer in mig själv. Hon nickar, säger att hon bara har jobbat en vecka på kontoret och inte riktigt har koll på den kinesiska marknaden och hur de jobbar här, men att det var trevligt att ses. 10.50 går jag därifrån helt förvirrad. Det finns så mycket spån i den här världen, jag inte oersättlig men jag skulle fan kunna ersätta bra många här nere och göra deras jobb 100ggr bättre.

Som att lappen, receptionisten och intervjun inte var konstigheter nog för idag så mötte jag denna moppe utanför vårt hus. Om jag var han skulle jag ju tänka att jag tvättar rutan då och då så att jag ser trafiken. Antar att han inte resonerar likadant, för han har ju sågat ett hål i sin ruta så han ser ut..!



Allt detta hände innan lunch idag, så jag bestämde mig för att resten av dagen ska jag spendera hemma - får vara nog med konstigheter för idag. Risken finns dock att jag toppar dagen vid kl 16 idag då jag har squashträning. Gårdagens trapplöpning har resulterat i att mina ben idag är betongblock som är helt oböjbara. Undra om man kan betala någon för att böja sig ner och hämta min boll, för jag kommer bli utskrattad om jag ens försöker.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0