Att köa är en del av livet.

Har helt missat att berätta om vårt läkarbesök. Och det är för jag helst vill förtränga det, kinesisk logik är inte min tolkning av logik. Men idag var jag och skulle fixa Internet och då slogs jag av logikproblemet igen.
Så här går ett läkarbesök till
De säger att de har bokat en tid åt dig. Skönt tänker du. När du kommer till läkaren inser du dock att alla har bokat samma tid som dig, för man kan bara boka tid varannan hel timme. Så vi hade blivit bokade klockan 13, då är det fullständig kaos till 14, sen börjar saker reda ut sig. Då hade jag blivit slussad till 3 olika hus:

Hus 1. Här fick bara killar vara, fast det var massa tjejer så vet inte varför just jag inte platsade
Hus 2. Blev hänvisad hit men blev vidare visad till hus 3
Hus 3. Nu hade jag äntligen kommit rätt!

I hus 3 fanns 3 olika kassor. Självklart skulle man passera alla.
Kassa 1: Här skulle du bara visa att alla dina papper var med
Kassa 2: Här stämplar de dina papper ok
Kassa 3: Här tittar de på dina stämplar och skickar in dig i en lång korridor.

Korridoren bestod av ett antal rum, först fick du ta av dig på överkroppen och sätta på dig en morgonrock. I korridoren gick sen alla omkring i lika dana morgonrockar in och ut i alla rummen. Instruktionen du fick var "Go in to all the rooms" ok... så man tog det rummet som hade minst kö och i rummen utsattes man sen för allt ifrån blodprover till såndär där graviditetsundersökning.

Totalt tog tiden på sjukhuset ca 3 timmar, var av underökningen ca 15 min. Jag hade alltså köat i 2 timmar och 45 min.

Ansökan om bredband
Jag vill att man har med sig att det här är ett företag som levererar digitala lösningar.
Jag följer med vår mäklare för att fixa detta då de inte finns en normal bokstav i lokalen. (Det går inte att ansöka via internet.) Vi köra (såklart) i ca 40 min, sen går vi fram till kassan och gör vår beställning, allt skrivs på datorn, skrivs ut, och arkiveras i tre olika högar. Sen säger min mäklar som att det vore världens mest naturliga sak "Okej, jag ringer dig i morgon så får du komma hit och betala" Eh va, kan jag inte betala när jag gör min beställning? Nej, för då ska min beställning skickas med snigelpost till faktura enheten, som sen ringer för att meddela att de har tagit emot min beställning och jag kan få komma in och betala (man kan inte betala via internet). Efter att jag har betalat bokar de en installatör som kommer hit.

Total tid för att bara få betala: 24 timmar.

När ska man skratta och när ska man gråta liksom..!

Kommentarer
Postat av: Mamma

jag bara anar din frustration! Väl tillbaks i Sverige kommer det mesta vara peace of cake för dig.

2011-09-05 @ 19:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0