Nedräkningen har börjat!

Idag är det 87 dagar kvar tills vi åker hem på sommarlov! Har inte varit ledig i fyra veckor sen typ gymnasiet så det känns riktigt lyxig! Vi har lite smått börjat planera vad vi ska göra, mest blir det häng på landet och i stan men vi tänkte även nytja poängen som Tobias samlade på sig hos Malmö Aviation och Hotel Elite under de månaderna han pendlade till Göteborg. Trodde man ju aldrig att något bra skulle komma från den resan! Blir såklar lite Jönköping också, helt otippat hittade jag där ett hotell som vi nästan måste bo pa - eller i alla fall äta middag/ta ett glas på: Huskvarna Stadshotell!



Ett glas jätte bra tack!




När jag surfade runt hittade jag såklart en massa andra saker som jag saknar med Sverige...

Ben & Jerry glass, alla smaker - all dagar


Skoshopping, kunna gå in i en skoaffär och veta att de har min storlek


Grilla!! Gå in i en affär och bara ta en köttbit utan att behöva analysera ursprung, datum, djur och tillsattser


Springa utan att behöva fundera över vad som är värst - springa i ett avgassystem eller blir lite tjock med friska lungor


Åh, vill typ hem nu!! Fast när jag kollade på väderleksrapporten insåg jag att jag gör bäst i att stanna här ett tag till, fy satan för snöblask i April. Ibland undrar jag varför ett helt folkslag som nästan aldrig gjort någon illa ska behöva straffas sa hårt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0