Shanghai lördag

Salute levererade så det såg härliga till, vi kunde tom sitta ute!! (Tills störtskuren kom) Om ni någon gång i sommar inte får tag på mig så sitter jag där med en god bok och dricker prosecco, bara att komma förbi och göra mig sällskap!


Dagen började med världens dyraste yoghurt, RMB 23 för en fjuttig Yoplait. Va *** låt männsikor får äta god frukost utan att det svider i plånboken!!


Det var lite länge sen sist, typ 4 månader, men kl 10 kom vår kinesiska lärare bokstavligen studsande in. Hon är sånt energiknippe att man blir matt efter 30 min, så efter 2 timmar gick vi ut för att vila hjärnan och öva vår repeterade shoppingkinesiska. Var rätt trevligt väder men fram på eftermiddagen blev det jätte kallt så vi gav upp för att lägga oss i poolen och simma några längder, jag vann ingen men Tobias börjar komma ikapp nu så det passar bra att han åker hem ett tag så att jag kan få tjuvträna lite.

Ikväll är det middag med Yvonne & Calle på Le Saleya, en liten fransk bistor som tydlen ska vara mums. Tänk om de skulle ha en saftig råbiff.... mmmm, dreglar av bara tanken!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0