En kväll med städerska

Så, det var första och sista gången vi hade en städerska i Kina. Inte bara för att hon inte städade, utan även för att det resulterar i bråk då Tobias backar upp henne. Om man jobbar som städerska på heltid, oavsett nationalitet, så finns det några grundläggande saker man borde känna till.
1. Att städa en hel lägenhet inkluderar toaletter
2. När man har torkat en skitig yta då sköljer man av trasan innan man tar nästa, speciellt om det är vita ytor
3. Märker man att det blir ränder på golvet för att moppen är så skitig, då sköljer man ur den
4. Man tömmer alla soppåsar
5. Man städar med rengöringsmedel, speciellt om man i inledande skede har blivit visad dessa flaskor och de står mitt på bordet.

Om inget av detta är gjort så tycker jag inte att personen är värd ett andra försök. Argument som att
"det stod inte att hon skulle skölja ur trasan" "hon är väl inte van vid rengöringsmedel" "alla säger ju att man får lära dem städa" funkar inte. Kanske om vi hade plockat någon från gatan, men hon är för sjutton städerska på heltid!!! Så, om ett par minuter kommer den lilla damen gå ut genom dörren. Jag kommer le, säga tack och vi ses, sen kommer jag stänga dörren OCH STÄDA OM HELA LÄGENHETEN, bara för att det är så kul!


Kommentarer
Postat av: Anki

Opps ord och inga visor. Inte visste jag att du var så petig men det är bra. Städa nu noga ni får ju gäster långväga ifrån snart. Kram kram

2012-02-29 @ 16:21:07
Postat av: Petra

Ar val inte att vara petig att be stadaren stada. Tycker mer att det ar sunt fornuft

2012-03-01 @ 06:59:51
Postat av: Lena

Tänk vilka vuxenpoäng du plockar oftare och oftare!

Kram

2012-03-03 @ 18:05:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0