Såå nära att bli coolast i stan

Nu är Tobias borta igen, Peking denna vecka och någon annanstans i Kina nästa. Kalas kul. NOT! Men nu är han i alla fall i samma tidszon och kan prata i telefon och i helgen ska jag åka upp till Peking så ska vi knalla på Muren, titta på den Förbjudna staden och kolla in Torget. Avskyr egentligen Peking, men nu ska det bli lite kul.

Idag på lunchen gick jag och min kollega Markus till Antikmarknaden, han behövde en krok och jag "behövde" en trumpet och ljusstakar. Lite utanför själva Antikgatan hittade vi ett hål i väggen och när vi gick in hittade vi en verkstad där gamla gubbar lagade allt från himmel och jord! Till skillnad från många andra kinesiska försäljare var de till och med trevliga!


Var SÅ nära att köpa en cykel, man skulle kunna hänga den på väggen, ställa en blomkruka på sadel, bara ha den stående på någon lämplig plats. ELLER vara den som cyklar till jobbet på världens coolaste cykel. Men helt otippat så ville han inte sälja den...! Känner mig nästan lite lurad..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0