Varför hoppar tvättmaskiner?

När jag bodde hemma så hoppade alltid vår tvättmaskin ut från sin plats i tvättstugan när den centrifugerade, på grund av detta var man alltid tvungen att vara hemma när den gick. Den tog även jätte lång tid på sig att köra ett program så man var alltid tvungen att vara hemma länge. Ska tilllägga att jag nog kan räkna gångerna jag behövde vara hemma av denna anledning på en hand, men jag minns det ändå som ett störande moment och tyckte mest att pappa överdrev med säkerheten. Men sådan far sådan dotter, nu sitter jag har och väntar på att maskinen ska bli klar så att jag kan gå och lägga mig. Har nämligen en hoppande och långsamtgående tvättmaskin här, och med tanke på att det sitter ett gasrör bak på den är jag inte så sugen på att den hoppar iväg allt för långt. Se pappa så bra du lyckades med uppfostran!

Har lyxvecka denna vecka. I går var det som vanligt tisdag med kärngänget, vi gick till Bali Laguna. Super mysigt ställe i en gömd park, finns övervägande risk att det blir sommarens stammishak. Idag träffade jag Anna på Yu Massage för en timmes knådning och sen bar det av till Mr Willis för lite pizza, himla trevligt men tyvärr ska hon åka hem om en månad typ. Gillar inte att tänka på hur tist det kommer bli när vänner här börjar åka hem. I morgon ska jag hem till "vuxen" Karin och få hemlagad middag, herregud vad gott! Grand slam blir dock på lördag för då kommer Tobias hem!! I övrig är det ganska lugnt, funderar på hur länge en människa kan vänta på besked utan att få bestående men.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0