Peking and back!

I gar var det Peking for hela slanten. Fasade i ett dygn innan for att behova satta mig pa nattaget, men det var att fasa forgaves for taget var jatte fint! Egna laken, kudde och en ganska skon sang, man fick till och med sadana dar trevliga hotell tofflor :) Pa vagen hem tog jag snabbtaget och aven det ar pangbra! Pa vagen hem skulle jag kopa nagot att ata pa taget, jag fick valja mellan konserverade, grillade, marinerade, kokta eller raa kycklingfotter typ sa det fick bli en pase tomater..! Inte ens lite chips kunde de hosta upp... Hemma har man barn och vuxen pris, men har delar man in folk i langkategorier kanns lite konstigt eftersom halva kina ar typ under 1.5m

 

Anledningen till mitt Pekingbesok var som vanligt visum, denna gangen var jag aven tvungen att besoka en lakare for att gora en undersokning. Gjorde samma undersokning nar vi kom har i Shanghai, men den galler inte i Peking sa fick gora en ny. Onskar att alla fick vara med om de lakarundersokning man far gora for visum har, den ar sa absurd. Man far en lista med rum och sa far man ga in och ut och bli avprickad pa en lista, oronen och halsen undersoker de fran 1 menters hall med en ficklampa..! Man undrar ju vilka mer konstateranden forutom att man har oron de gor..! Gillar aven rum 211, Surgery, dar fragar de om du har gjort nagra operationer. Da det inte finns nagra dorrar till rummen horde jag vad han innan mig sa;
Patienten: Jag har tagit bort en systa har. Sa pekade han pa magen
Lakaren: Men den ar borta nu?
Patienten: Ja
Lakaren: Jaha men ok, da ar det ju inga problem langre. Sager han med tonen det var ju onsdigt att saga om du nu inte har nagra problem, odsla inte min tid tack.

Man undrar ju vad de ar de vill veta om det inte ar just sadana saker..!



I det moderna Kina sa far vi varje manad kontantkort att ladda mobilen med (!) Ganska fina maste jag saga!

Har sett dem hemma i fruktdisken men har tank att de ar en sanda frukt man bara har i bal vid fest, men idag kom det en korg med dem till jobbet och da vi inte ska ha fest var jag tvungen att prova. Jatte goda! Som sma apelsiner som man ater med skalet pa, ca 3 cm i diameter. Kopa och prova!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0