Den gamla goda tiden

Jag kommer ihåg när jag var mindre då det fanns tävlingar i tex Leksakskatalogen som kom till jul och Kalle Anka. En av de tävlingarna jag allra helst ville vinna var den då man fick gå in i en leksaksaffär och så hade man 10 min på sig att plocka ner allt man ville ha i en kundvagn. Kunde sitta och tänka på vad jag skulle ta med mig hur länge som helst. Saknar dessa tävlingar, kan ingen lansera den fast i vuxenformat? Vinst; 30 min på NK, plocka med dig så mycket du kan! Skulle ju vara hel fantastiskt.
I går var jag Sophia och Carl-Fredrik på alltid lika trevliga Dr Wine och drack och åt gott. Dock gick elen hela tiden, kan inte tänka mig något värre än att vara köksmästare och ha en fredagskväll med el som kommer och går. Stackaren! Idag blir det lite spaeri med Yvonne och Sophia innan Tobias kommer hem ikväll!!!! Han har önskat massage som kvällsaktivitet, lite inne på att jag ska göra kopparna igen. Var obehagligt oskönt men ändå jätte skönt. Hmm...
Alla som kommer hit och hälsar på får en ta med sig saker vi saknar från hemma. Nu kanske man skulle kunna tro att det är saker som smågodis, muslie osv. Men här är Tobias inköpslista, inte det man trodde man skulle sakna/behöva när man flyttade hit
(Tvål har vi här men Tobias får tydligen utslag av den) Innan han åkte så sa han stolt Nu har jag allt på din lista. Undra om det innebär att vi nu har en Ipad...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0