Högt & lågt

Har inget vettigt att skriva idag så presenterar lite bilder på kul saker istället. Håll till godo.
 
Kostar 40kr att trycka upp 100 visitkort här, hade varit så kul att hå några sådana här på fickan i Stockholm
 
Har ingen TV här, ingen tidning på mornarna så mitt nyhetsflöde består av Aftonblades rubriker, bilder och ingresser samt censurerade China Daily. Känner därför lite att min nyhetskunskap för det senaste året är som ovan.
 
Kan man bygga in en platt-TV i en sån här låda? Annars ett rätt coolt skåp.
 
Vet att Åhlens hade kopior av dessa i våras, finns det kvar ska jag köpa ett par i sommar
 
 
Finns en jätte bra gratistidning här som heter That's Shanghai, de listar alltid lite kul nyheter. Typ som ovan, ganska mycket nudlar..! tidningen kan ni läsa/ladda ner här.
 
 
Tidningen har alltid månadens bild, torkad fisk till middag någon?
 
De tipsar även om roliga små butiker, en kul kamera skulle sitta fint till semestern!
 
Jo, en sak har jag att berätta idag. I morse gick vi in på vårt service kontor för att se om ett paket till Tobias hade kommit, det hade det inte men istället hade det kommit ett till mig för ett par veckor sen. När jag var i Hong Kong i Mars köpte jag ett par hörlurar, när jag kom hem tappade jag bort de där plastplupparna man fäster på lurarna. Tog mig i kragen och mailade kundservice för att se om de mot förmodan kunde skicka mig ett par nya pluppar. Fick inget svar så gick till fejkmarknaden och köpte ett par som har funkat lika bra. Men nu hade det skickat inte bara plupparna utan hela "hörlurssettet", värde typ 400:-, man tackar...! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0