Ni kommer bli så förstådda kineser!

I sydvästa Kina ligger en stad som heter Kunming, det bor ca 6 miljoner människor där och i går åkte Tobias dit för att jobba. Förra veckan öppnade de en ny flygplats som har världens femte största terminal och är bygggt sim ett operahus. Det går ju inte att inte imopneras över kinesernas storhetsvansinne, allt är relevant enligt dem - speciellt när det kommer till storlek.
 
 
Det är inte jätte ovanligt att kineserna står på T-banan eller åker moppe och spelar musik/film ur sin mobil utan hörlurar, det vill säga alla runt omkring hör ocksa ljudet. Tobias frågade sin kollega om han inte tycker att det är störande, vilket vi tycker i allra högsta grad. No, we just feel sorry for them. They only want attention and don't know better ways.  Har tänkt att jag ska bli bättre på att första kineserna i sommar och har därför köpt en bok.
 
 
Har ju fortfarande inte köpt min fixed bike men idag hittade jag en som jag blev lite sugen på...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0