Sigtuna

Att kineser är lite konstiga är väl inte direkt någon nyhet, men att de bygger upp en svensk stad i fullskalig storlek med tillhörande sjö och skog är konstigare än man kan ta in. För att verkligen få detta bekräftat åkte jag och Tobias igår till Sigtuna. Vi kände oss lite tomma efter detta besök så bilderna får tala för sig själv.


Hur valde de statyerna? Ska de illustrera svensken?

The famous Swedish clock tower


Norra Shanghai's bredaste gå gata.


Allt var bara så konstigt


Har man inga levande hästar får man väl tillverka några och ställa i skogen

Sigtuna är omringat av vatten, så klart man ska ha hamnen ocksa


Dock var denna sjö inte jätte stor och nu fick vi tyvärr inte med båten på bild men man undrar vem som köper en båt i miljonklassen och lägger ner här.


För att inte tala om tivolidelen där man bland annat kunde hyra metspö och fiska guldfiska i poolen.


Vet inte om det framgår hur sjukt det var, men sjukt var det. Om det var poppis att åka dit? Kolla på bilderna, fanns typ inte en enda människa där.

För er som gillar bilder har jag nu upptagit mitt instagramkonto, Pecano kan ni söka på så hittar ni mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0