Franck!

Ah vilken god restaurang! Lite pricy men för speciella tillfällen, eller för att man bara är värd det! Åt min andra råbiff här i Kina, lika läskigt varje gång men gick bra den här gången också!

image description

Har gjord mitt snabbaste besök i Peking idag
07.30 Taxin hämtar mig
09.30 Lyfter Mot Peking
12.00 Landar
12.15 Sätter mig i taxin mot visa-kontoret
13.45 Lämnar visa-kontoret
14.20 Sätter mig på tåget tillbaks till Shanghai
20.00 Tillbaks i stan
20.10 Sätter mig i en taxi som kör 100 meter men sen vägrar köra mig längre. Då är vi på uppfarten till motorvägen som går "i luften" och jag försöker förklara att det är ju lite sent att säga nu, jag kan ju inte hoppa av här. Han fattade inte ett ord engelska och jag förstår inte kinesiska, jag var hungrig han var jätte arg så var inte en jätte givande dialog. Till slut körde han mig hem och av någon anledning fick jag betala 30 % påslag, var inte sugen på att han skulle låsa in mig i bilen eller nått om jag frågade varför så betalad, sa idiot och gick.
Jag var alltså 2 timmar och 20 min på Peking-mark..!

Då jag var tvungen att åka till Peking missade jag Roxette, Tobias är där nu så får berätta i morgon vad han tyckte! I morgon är det fredag, då smäller det som värsta Vattenfestival fyrverkeriet!!



Kommentarer
Postat av: Yvonne

Goding, fredag imorn??Tjuvstartar du på helgen? Vi får styra upp middag&vin när helgen väl startar på riktigt! Kraaaaam

2012-03-14 @ 16:04:15
URL: http://yvonneandthecity.se
Postat av: Isabelle

Ja, tyvärr är det inte fredag imorgon :(

2012-03-14 @ 16:37:51
URL: http://www.lostinshanghai.se
Postat av: Lena

På tal om taxin hur vet vi att vi tar en "bra" taxi in när vi kommer? Shanghai låter helt absurt ibland!

Men såg du Tordans bekräftelse att vi gärna åker knäpp sightsing? Före du bokar får du dock gärna göra en liten koll vad det kostar!

2012-03-14 @ 19:54:50
Postat av: Petra

Var första knäppa taxin jag kom i, alla andra har varit hur bra som helst. Fick veta på jobbet idag att jag hade gått ut till de taxisarna som körde norr över och jag skulle söder och det var därför han var arg och tog mer betalt..! Så ni kan vara lugna!

Japp, jag kollar och återkommer!

2012-03-15 @ 12:56:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0